می‌خواهید بدانید چرا درخواست ویزای شینگن شما رد شده است؟

رد درخواست ویزای شینگن

لیو پرواز

 

 دلایل ریجکت شدن ویزای، را در این مقاله بررسی می‌کنیم با من رسول توکلی همراه باشید، با توجه به تجربیات خود به بررسی و توضیح ردیف‌های نامه رد درخواست ویزا می‌پردازیم. امیدوارم که برایتان مفید باشد.

 

1- در هر صورت به شما توصیه می‌کنم از دادن مدارک جعلی برای درخواست ویزای شینگن جدا” خوداری نمایید. سفارت حتی در صورت دادن مدارک جعلی به سفارت همراه مدارک خود، هیچ‌گاه این بند را برای شما تیک نمی‌زند، ولیکن در سیستم شینگن ثبت می گردد و هر موقع بخواهید حتی از کنسولگری سفارت دیگری اقدام کنید این موضوع قابل مشاهده می باشد و به ضرر شما تمام می‌شود. دقت کنید کلیه اطلاعات شما براساس اثر انگشت در سیستم شینگن ثبت می‌شود و نه بر اساس شماره پاسپورت یا کد ملی شما و اثر انگشت تنها جیزی است که با گذشت زمان تغییر نمی کند.

2- شما باید به تعداد روزهایی که درخواست ویزا می‌کنید، برای خود و همراهان خود هتل رزرو کنید و در واقع با رزرو هتل، در شهرهای مختلف یک کشور برنامه سفر خود را به سفارت اعلام می کنید.دقت کنید حتما” درخواست ویزایتان را فقط برای همین کشور ارائه بدهید و از دادن برنامه سفر ترکیبی در چند کشور حتما” خود داری نمایید.همچنین دقت کنید حتما” هتل‌های شما کانفرم دار باشد یعنی  آمدن نتیجه ویزا دارای اعتبار باشد.با توجه به اینکه درحال حاضر تحویل مدارک درخواست ویزای شینگن از طریق کارگزاری‌ها صورت می‌گیرد و مصاحبه‌ای با شما انجام نمی‌شود، در واقع افسر پرونده بر اساس مدارک شما، در خصوص صدور ویا عدم صدور ویزا برای شما تصمیم می‌گیرد.در صورت درخواست ویزای شما با دعوتنامه توریستی، از فردی مقیم کشور درخواست کننده ویزا می‌باشد، حتما” باید نسبت شما با فرد دعوت کننده مشخص باشد. عدم هریک از موارد فوق باعث رد درخواست ویزای شما می‌شود.

 

 

3- یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن شما عدم اثبات توانایی مالی است. این از جمله مواردی است که بسیاری از افراد به این خاطر با درخواست  آنها موافقت نمی‌گردد. آژانس لیو پرواز قبل از هرچیز به افرادی که قصد خرید تورهای این ایتالیا را دارند، مشاوره رایگان می‌دهد تا حساب بانکی درستی به سفارت ارائه دهند، در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می‌پرداریم.

در لیست مدارک سفارت قید شده گردش حساب 3 ماهه و نه چیز دیگری، اواین اشتباهی که افراد می‌کنند این است که جند روز مانده به وقت سفارتشون مبلغ زیادی از اطرافیان قرض می‌گیرند و سپس تمکن مالی می‌گیرند و به سفارت ارائه می‌دهند. جالب اینکه در گردش 3 ماهه همیشه مبلغ بسیار کمی در حساب خود داشته است. مسئول کنترل پرونده با دیدن این مبلغ متوجه می‌شود که این پول متعلق به شما نیست و چون در ایران متاسفانه قانون پولشویی نداریم به راحتی این پول را به حساب خود واریز کرده‌اید و به خاطر همین اشتباه شما درخواست ویزای شما رد می‌شود.در صورتیکه سپرده بانکب دارید ان هم باید 3 ماه از مدت افتتاح آن گذشته باشد. دقت کنید شما با تمکن مالی که به سفارت ارائه می‌دهید به سفارت اعلام می‌کنید توانایی پرداخت  هزینه سفر خود را دارید یا خیر.

 

4- درصورتیکه قبلا” ویزای شینگن داشته‌اید و قبل از اتمام مدت ویزا خاک شینگن را ترک نکرده باشید، میتواند از دلایل دیگر ریجکت شدن ویزای شینگن شما باشد.

5- این مورد از مواردی است که باز معمولا” در نامه رد درخواست ویزای شینگن معمولا” تیک زده نمی شود،معمولا” برای افرادی است که بر اساس اثر انگشت آنها کنسولگری به این نتیجه می‌رسد سفر فرد مورد نظر برای امنیت کشورهای حوزه شینگن خطرناک است .

6- این مورد مربوط به افرادی است که قبلا” وارد یکی از کشورهای شینگن شده‌اند، ولی به دلایل مختلف از یکی از کشورهای شینگن نامه ترک خاک گرفته‌اند و ناچار به ترک خاک شینگن شده‌اند.

7- از دلایل دیگر ریجکت شدن می توان به عدم ارائه بیمه مسافرتی اشاره نمود، با توجه به اینکه ایرانی‌ها به دلیل تحریم نمی‌توانند از بیمه‌های سفر بین المللی استفاده کنند. برای سفارت بسیار مهم است که سقف خسارت پرداختی برای بیمه نامه تا 50 هزار یورو باشد و تمام موارد را نیز پوشش دهد. متاسفانه بسیاری از متقاضیان درخواست ویزای شینگن، ازبیمه های تا سقف خسارت 30 هزار یورو و یا بیمه های تا سقف 50 هزار یورو با تعداد کمی پوشش انتخاب می‌کنند که در نهایت می‌تواند برایشان مشکل ساز شود.

8- برنامه سفری که شما با رزو هتل‌های خود به سفارت ارائه می‌دهید قابل قبول نبوده و توجیهی قابل قبولی برای سفر شما به کشورهای شینگن نمی‌باشد.و معمولا” یکی از دلایل این موضوع ابطال رزرو هتل شما، در هنگام کنترل کانفرم‌ها توسط افسر پرونده می‌باشد.و یا اینکه فردی که برای شما دعوت‌نامه گذاشته است و بعنوان دعوت کننده شما می‌باشد نسبت آن با شما مشخص نشده است. پس از هر کسی دعوتنامه برای قراردادن بر روی پرونده خود قبول نکنید، صرف وجود یک دعوتنامه نه تنها به شما کمک نمی‌کند بلکه باعث رد درخواست ویزای شما می‌شود.

 

9- آخرین مورد از دلایل ریچکت شدن ویزای شینگن میتوان به عدم اطمینان بر خروج از کشورهای شینگن بیش از اتمام اعتبار روادید است .سفارت موظف است احتمال عدم بازگشت شما را بر آورده نماید . مدارک و سایر اطلاعات ارائه شده از سوی شما ، برای نتیجه مثبت این پیش بینی کافی نبود .

برای تکمیل پرونده خود حتما” با یک مشاور خبره مشورت کنید، همانطوری که می‌بینید کوچکترین اشتباه شما باعث رددرخواست ویزای شینگن شما می‌شود که علاوه بر هزینه‌های انجام شده باعث به هم ریختن برنامه سفر شما می‌شود.     

 

 

رفع ریجکتی

بسیاری از افراد وقتی با رد شدن درخواست ویزای شینگن خود روبرو می‌شوند، در اینترنت و بین دوستان و آشنایان به دنبال این می‌گردند که حالا باید چکار کنند و آیا کسی هست که بتواند برای انها رفع ریجکتی کند. متاسفانه بعضی از افراد سود جو از این فرصت استفاده می‌کنند و با قراردادن آگهی‌هایی چون رفع ریجکتی ویزای شینگن و غیره اقدام به گرفتن مبالغ سنگین از افراد در قبال دادن یک تعهد واهی مبنی بر رفع ریجکتی می‌دهند. دقت کنید کسی که به شما قول رفع ریجکتی را می‌دهد در واقع داره ادعا می‌کنه میتوانم سوابق درخواست ویزای شما را از سیستم شینگن که با اثز انگشت شما ثبت شده است را انجام بدهم آیا این بنظرتان شدنی است .

یا بعضی می‌گویند یک سفر ژاپن بروید و در پاستون یک ویزای ژاپن بخوره اعتبار ویزای ژاپن بالاست و بعد از براتون اقدام می‌کنم دقت کنید همه اینها جز هزینه تراشی برای شما هیچ چیز دیگری نصیبتان نمی کند البته باعث از دست دادن پولتان هم میشود .

به شما توصیه میکنم علت دقیق ریجکت شدن خود را بررسی کنید و در صورت داشتن کسری مدارک و یا نکاتی را در خصوص تکمیل  پرونده خود به آن دقت نکرده اید را رفع و مجدد از همان کشوری که قبلا” درخواست ویزا داده‌اید اقدام نمایید.

 

لیو پرواز
لیو پرواز مجری تور ایتالیا

                   

2 thoughts on “می‌خواهید بدانید چرا درخواست ویزای شینگن شما رد شده است؟

  1. آیدا حسینی says:

    سلام . ممنون از اطلاعات کامل و مفیدتون._x000D_
    برای درخواست دوباره ویزا حد اقل باید چند ماه از ریجکتی بگذرد؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *