بلیط قطار ایتالیا

بلیط قطار ایتالیا

بلیط قطار ایتالیا

بلیط قطار ایتالیا خود را قبل از سفر به این کشور خریداری کنید و به راحتی از مرکز یک شهر ایتالیا به مرکز شهر دیگر سفر کنید. چرا که قطار وسیله‌ای برای رسیدن به مقضد نیست، بلکه سفری است در درون سفر دیگر و شما در طول سفر خود زیبایی‌های طول مسیر را دیده و از انها لذت میبرید. قطار وسیله حمل و نقلی است که بیشتر از همه به شما امکان می دهد آهسته سفر کنید. می‌توانید منظره‌های بیرون را از پنجره مشاهده کنید،تکامل مداوم طبیعت را ببینید و قدردانی کنید، تفاوت‌هایی را درک کنید که کیلومتر به کیلومتر، بیشتر و بیشتر مشخص می‌شوند. قطار همیشه وسیله اصلی حمل و نقل مردم محلی بوده است. در حالی که گردشگران با هواپیما سفر می کنند، مردم محلی با قطار سفر می کنند. دقیقاً این شرایط سفر با قطار را به یک تجربه زندگی واقعی تبدیل می کند. سفر با قطار به معنای ورود واقعی به فرهنگ محلی هر کشور است.سفر با قطار در ایتالیا معمولاً بهترین انتخاب برای گشت و گذار در این کشور و مسافرت‌های بین شهری است. قیمت ارزان، برنامه زمان‌بندی منظم و گستردگی خطوط ریلی باعث شده است، تا این نوع از حمل و نقل در قاره اروپا بسیار پرطرفدار باشد. سفر با قطار در ایتالیا، نسبت به کشورهای هم‌جوارش ارزان تر است. اما باید در خاطر داشته باشید. که خطوط اصلی قطار ایتالیا همیشه پر از جمعیت است و در ساعت‌های شلوغی پیدا کردن جای خالی در قطارهای منطقه ای کار دشواری است.

خرید بلیط قطار در ایتالیا

برای خرید بلیط قطار خود در سفر به ایتالیا به دوصورت می‌توانید اقدام کنید:

1- اگر برنامه سفر شما قطعی برنامه ریزی شده است و تور ایتالیا شما طبق برنامه اجرا می‌شود می‌توانید قبل از سفر اقدام به خرید بلیط خود بکنید وکافیست برای اطلاع از قیمت بلیط قطار ایتالیا با کارشناسان ما در لیو پرواز تماس بگیرید.

2-اگر هنوز ویزای ایتالیا شما صادر نشده است و فقط پس از دریافت وقت سفارت ایتالیا درخواست خود را به سفارت ارائه داده‌اید و نمی‌توانید برای سفر خود برنامه ریزی کنید. می‌توانید پس از سفر به ایتالیا برای ادامه سفر خود برنامه ریزی و اقدام به خرید بلیط قطار ایتالیا بنمایید.برای خرید بلیط قطار کافی است به ایستگاه قطار هر شهر مراجعه کنید و به یکی از روشهای زیر اقدام به تهیه بلیط سفر خود بکنید.

  • خرید بلیط قطار  از باجه بلیت فروشی ایستگاه ها.
  • دستگاه های بلیت فروشی اتوماتیک. با استفاده از این دستگاه ها می توانید از صف های شلوغ دوری کنید.
  • خرید بلیط قطار ایتالیا به صورت آنلاین از سایت ها trenitalia.com و www.italotreno.it.

ا

انواع قطارها در ایتالیا

قطارهای سریع السیر (Frecce and Eurostar)

قطارهای Freece سریعترین قطارهای ایتالیا هستند.تنها بین شهرهای بزرگ سفر خواهند کرد، برای استفاده از این قطارها حتما باید بلیط را از پیش رزرو کنید و هزینه آن را بپردازید. قطارهای Eurostar نیز که از قطارهای سریع السیر به حساب می آیند.اغلب با سری Freece جایگزین شده اند، مسافرت شما بین شهرهای بزرگ را تسهیل خواهند کرد.این قطارها در سایت راه آهن ملی ایتالیا، با نام های Frecciarossa، Frecciargento و Frecciabianca نمایش داده می شوند.

قطارهای عمومی اتوبوسی (Regionale)

این قطارها محلی هستند و زمان‌بندی حرکت آنها معمولاً با زمان فعالیت کارمندان و دانشجویان هماهنگ است.قطارهای عمومی اتوبوسی ارزان هستند.اما در مسیرهای اصلی و زمان شلوغی، پیدا کردن جای خالی در آنها کار نسبتاً دشواری است.

قطارهای کوپه ای (Intercity و Intercity Plus)

قطارهای کوپه‌ای طول ایتالیا را خواهند پیمود، در شهرهای مختلف توقف خواهند داشت. و وسیله مناسبی برای سفر با قطار در ایتالیا هستند.برای استفاده از این قطارها می توانید. کوپه درجه 1 یا 2 را انتخاب کنید؛ قطارهای درجه 1 صندلی های راحت‌ترو تعداد مسافرین کمتری دارند. برای استفاده از این قطارها نیز باید صندلی خود را رزرو کنید.

ایستگاه مرکزی قطار شهرهای مهم ایتالیا

در تور ایتالیا، اگر قصد سفر با قطار از میلان به ونیز را دارید، کافیست در ایستگاه قطار Milan Centrale  در میلان سوار قطار شوید و پس از طی سه ساعت با قطار Frecciarossa  به ایستگاه قطار مرکزی ونیز به‌نام San lucia خواهید رسید.قیمت بلیط قطار در ایتالیا برای این سفر حدود 60 یورو می‌باشد. البته قیمت بلیط بستگی به تاریخ و ساعت حرکت  و نوع قطار دارد.

اگر قصد سفر از رم به میلان را دارید، کافیست در ایستگاه قطار ترمینی در رم سفر خود خود را شروع کنید و پس از 4 ساعت سفر با قطار و دیدن طبیعت سر سبز ایتالیا از پنجره‌های قطار به ابستگاه قطار مرکزی میلان یعنی Milan Centrale می‌رسید.

قیمت بلیط قطار ایتالیا از فلورانس به جنوا  حدود 60 یورو می‌باشد. در سفر به جنوا از  فلورانس با قطار، در ایستگاه Santa maria novella سوار شوید و پس از طی مسافت حدود  200 کیلومتر به شهر جنوا رسیده و در ایستگاه قطار Piazza Principe پیاده شوید.

قیمت بلیط قطار در ایتالیا از رم به ونیز حدود 80 یورو با قطار سریع السیر از ایستگاه قطار Termin در رم تا ایستگاه San lucia در ونیز می‌باشد. شاما پس از طی 4 ساعت به مقصد می‌رسید.